Hulp van een vrijwilliger

U kunt voor veel dingen een vrijwilliger vragen. Bijvoorbeeld:

  • af en toe samen iets leuks doen
  • hulp bij uw schulden en administratie
  • hulp met taal, lezen en schrijven
  • klusjes in huis, huishouden, boodschappen, verzorging van uw huisdier
  • ritjes naar het ziekenhuis

Via Burenhulp kunt u hulp vinden en vragen van buurt- en plaatgenoten in Berkelland. U spreekt samen af wat u nodig heeft en hoe vaak. De vrijwilliger geeft aan wat hij of zij kan geven en hoe vaak.

Wilt u meer weten over hulp vragen via Burenhulp? Ga naar de website van Berkelland doet! en doe een oproep.

Berkelland doet!

Op deze website vindt u informatie over burenhulp en kunt u zelf eenvoudig een oproep plaatsen.

Website
www.berkellandwijzer.nl/berkelland-doet

Een vrijwilliger vindt u op verschillende manieren. Bijvoorbeeld via de vacaturebank op Berkelland doet!

Ook in uw eigen omgeving zijn mensen die vrijwilligerswerk willen doen. Bijvoorbeeld in de kerk, de sportvereniging, het dorpshuis of wijkcentrum. Of hang een briefje op in de supermarkt.

Berkelland doet!

Op deze website vindt u informatie over burenhulp en kunt u zelf eenvoudig een oproep plaatsen.

Website
www.berkellandwijzer.nl/berkelland-doet

Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed.

  • Ga eerst in gesprek met de organisatie waar u een klacht over heeft. Zoek samen naar een oplossing.
  • Komt er geen oplossing, dien dan een klacht in. Kijk op de website van de organisatie hoe dat moet. Of vraag het aan een medewerker.
  • Gaat uw klacht over hulp die u via de gemeente krijgt? Geef uw klacht ook door aan de gemeente.

Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat het beste is voor u. Heeft u behoefte aan cliëntondersteuning? Neem contact op met Voormekaar, of kijk op de website van Stichting MEE voor meer informatie.

Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.

Een klacht over de gemeente moet schriftelijk. Op de website leest u hoe u een klacht indient bij de gemeente.

Voormekaar

Voor informatie, advies en concrete hulp en ondersteuning bij opgroeien en opvoeden, ondersteuning en begeleiding thuis, werk en inkomen, sociale contacten en vrije tijd, vrijwilligerswerk, eenzaamheid en mantelzorg. Voormekaar is het sociale wijkteam en is er voor alle inwoners in de gemeente Berkelland.

Website
www.gemeenteberkelland.nl/voormekaar
E-mailadres
info@voormekaar.net
Telefoonnummer
0545 250 300

Gemeente Berkelland - klachten over de gemeente

Postadres
Postbus 200
7270 HA Borculo
Website
www.gemeenteberkelland.nl/klacht-over-het-handelen-van-de-gemeente
E-mailadres
info@gemeenteberkelland.nl

Voormekaar - cliëntondersteuning

Heeft u een keukentafelgesprek met Voormekaar, het sociale wijkteam van de gemeente Berkelland? Het kan fijn zijn om iemand anders bij het gesprek te vragen, bijvoorbeeld een familielid of mantelzorger. U kunt ook kiezen voor een (gratis) onafhankelijke cliëntondersteuner. Neem daarvoor contact op met MEE SAMEN tel. 088 633 0633.

Meer informatie over Voormekaar en wat zij voor u kan betekenen leest u op de website www.voormekaar.net.

Website
www.voormekaar.net/clientondersteuning

MEE Samen

Cliëntondersteuning voor inwoners van de gemeente Berkelland.

Postadres
Postbus 517
8000 AM Zwolle
Website
http://www.meesamen.nl/
E-mailadres
info@meesamen.nl
Telefoonnummer
088 633 0633

Nationale Ombudsman

Website
www.nationaleombudsman.nl
Telefoonnummer
0800 33 55 555